هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

آموزش اعداد با بازی و کاردستی

کودکان را از سن سه سالگی می توانید با اعداد آشنا کنید.کودکان اول با شمارش اعداد می شوند این کار را با خواندن شعر ،موسیقی و تکرار به آن ها آموزش دهید.سپس آن را با مفهوم عدد و شکل آن آشنا کنید.کودکان هر مفهومی را با بازی و کاردستی بهتر فرا می گیرند خصوصا کودکان زیر 7 سال که نباید به صورت مستقیم این مفاهیم را به آنها آموزش داد. دقت کنید که آموزش را به صورت یکباره انجام ندهید  و اعداد راتقسیم کنید وقتی چند عدد را خوب یاد گرفتند سراغ اعداد بعدی بروید.با ما همراه باشید تا چند ایده متفاوت برای این آموزش را در اختیارتان قرار دهیم.


کاردستی آموزش اعدادبا رنگ و گوش پاکن

از کودکان بخواهید یک دسته گل زیبا روی کاغذ بکشند وبا تعدادی گوش پاکن و رنگ به تعداد عددی که روی دسته گل نوشته شده ،گل های آن را نقاشی کنند.


کاردستی آموزش اعداد هشت پا مهربان

در این کاردستی با استفاده از لیوان و پم پم های رنگی و هشت پا مهربان اعداد مختلف را به کودکان آموزش دهید 


کاردستی آموزش اعداد با ماکارونی

از کودکان بخواهید تا آدمک های مختلف را نقاشی کنند ولی برای آنها مو نکشند سپس روی لباس آدمک ها شماره اعداد را بنویسید تا کودکان با استفاده از ماکارونی و با توجه به عدد نوشته شده برای آدمک هایشان مو درست کنند.


کاردستی آموزش اعداد با کارتن

می توانید با استفاده از وسایل ساده مثل کارتن و با کمی خلاقیت این کاردستی های زیبا را همرا کودکان درست کنید و لذت ببرید.



کاردستی آموزش اعداد با مقوا

به کودکان کمک کنید اجزای یک گل را با مقوا برش بزنند و روی کاغذ بچسبانند و یک گل زیبا درست کنند و روی گل برگ ها اعداد مختلف را بنویسید.سپس با مقوا های رنگی گلبرگ های جداگانه درست کنید و به تعداد هر عدد  روی آن نقطه بکشید.سپس از کودکان بخواهید گلبرگ های مربوط به هر عدد را روی آن بگذارند.


امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

زهرا بذرافشان