هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

خلاقیت در بازی های ساده

خلاقیت گاهی  در بازی های ساده و روزمره کودکان می تواند شور و هیجان ایجاد کند و ساعت ها آنها را سرگرم کند با کمی خلاقیت به بازی های روزمره کودکان هدف بدهید.چند ایده جالب در اختیارتان قرار می دهم تا از آنها استفاده کنید و لذت ببرید.شما نیز می توانید با همفکری کودکان ایده های جدید بدهید و آنها را اجرایی کنید.پیدا کردن ایده های جدید در پرورش خلاقیت کودکان تاثیر بسزایی دارد.


طراحی مسیر بازی

از کودکان بخواهید با استفاده از چسب مسیر های مختلف برای ماشین ها و یا عروسک هایشان روی زمین، میز و .. درست کنند برای اینکار از چسب کاغذی استفاده کنید تا هم راحت تر کنده شود و اثری روی میز یا زمین نماند و امکان تغییر در مسیر ها برایشان ساده تر باشد.




میتوانید این مسیر ها را به شکل های مختلف روی کاغذ بکشید و  یک بازی رقابتی هیجان انگیز ایجاد کنید.هینطور با رنگ زدن به چرخ های ماشین ها در این نوع بازی ها تنوع ایجاد کنید و رنگ ها را نیز یادآوری کنید دیدن اثر چرخ ماشین ها برای کودکان لذت بخش خواهد بود و به تخلیه انرژی و هیجانات درونی آنها کمک خواهد کرد.




لگو ها عضو جدا نشدنی از بازی های هر روزه کودکان هستند و به این دلیل که میتوان با آنها هزاران ایده را اجرا و به راحتی تغییر داد برای آنهاتکراری و خسته کننده نخواهد بودو بسیار لذت بخش هستند.لگو ها در رشد و هماهنگی مهارت های بدنی، تخیل و تصورات و مهارت های دست ورزی تاثیر بسزایی دارند.حال میتوانید این بازی لذت بخش را با خلاقیت بیشتری همراه کنید از کودکان بخواهید روی کاغذ یا کارتن نقاشی بکشند مثلا نقاشی یک رودخانه که با لگو بر روی این رودخانه پل درست کنند.همچنین می توانید با کشیدن یک نقاشی، جورچین درست کنید و از کودک بخواهید با ابزار در دسترس و لگو آن را کامل کند.




امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

زهرا بذرافشان