هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

بازی های جالب با موسیقی

بازی های موسیقی راهی عالی برای کمک به کودکان برای غلبه بر کمرویی و معاشرت با کودکان دیگر است. همچنین بسیار سرگرم کننده هستند.

 

چرا بازی های موسیقی را در نظر بگیریم؟

موسیقی نقش بسیار مهمی در رشد کودک دارد. محققان کشف کرده اند که حتی افراد متولد نشده نیز می توانند ارتعاشات صداهای موسیقی را تشخیص دهند. نوزادان همچنین با عشق به لالایی و اشتیاق برای رقصیدن با موسیقی ارتباط سریعی با موسیقی می گیرند.

موسیقی به کودکان کمک می کند چیزهای جدیدی یاد بگیرند. بیشتر کودکان نحوه شمردن ، نحوه گفتن حروف الفبا و تلفظ برخی کلمات را با کمک موسیقی یاد می گیرند.

موسیقی همچنین می توانند مهارت های اجتماعی کودکان را تقویت کرده و آنها را به شرکت در رویدادهای گروهی ترغیب کنند.موسیقی شناخت را بهبود می بخشد

محققان کشف کرده اند که گوش دادن به موسیقی می تواند نحوه عملکرد مغز را تغییر دهد. این می تواند تمرکز ، حافظه ، مهارت های تفکر ، هوش مکانی و سایر توانایی های شناختی را به طرز چشمگیری بهبود بخشد

 

 

استادان کوچک

این بازی سرگرم کننده موسیقی مناسب برای محیط های کلاس است و راهی عالی برای آشنایی کودکان خردسال با ایده خواندن یا نوشتن نت موسیقی است.

 

آنچه شما نیاز دارید

ورق های کاغذ

مداد یا خودکار

نحوه بازی استادان کوچک

با تعیین برخی از نمادها برای صداهای مختلفی که کودکان می توانند با استفاده از بدن خود ایجاد کنند ، شروع کنید. می توانید نمادهای مختلفی را برای کف زدن ، سوت زدن ، روی میز زدن ، پایکوبی ، زدن به ران پا ، فریاد زدن یک کلمه و غیره اختصاص دهید. نمادها باید مواردی باشند که بتوانند سریع بنویسند ، مانند خطوط ، دایره ها ، امواج و مثلث ها. حداقل 4 علامت را به صداهای مختلف اختصاص دهید.

 

در مرحله بعدی ، نشان دهید که چگونه یک ریتم ساده را که ساخته اید بنویسید. مثلا با دیدن شکل دایره همه باید دست بزنند یا با دیدن خط پایکوبی کنند هنگامی که کودکان این مفهوم را درک کردند ، چند نمونه دیگر روی صفحه سفید بنویسید و از کودکان بخواهید که ریتم های موسیقی را "بخوانند". کودکان را تشویق کنید که ریتم های منحصر به فرد خود را بنویسند و آنها را اجرا کند.

 

رقص فریز

این یک بازی بسیار سرگرم کننده است که بچه ها دوست دارند آن را بازی کنند. قوانین ساده است که آن را برای کودکان خردسال در مهد کودک ایده آل می کند. این بازی می تواند به بهبود شناخت ، مهارت های حرکتی و مهارت های اجتماعی کودکان کمک کند.

 

آنچه شما نیاز دارید

موسیقی برای رقصیدن

نحوه بازی فریز رقص

به کودکان بگویید هنگام پخش موسیقی باید برقصند. با این حال ، هنگامی که موسیقی متوقف می شود ، آنها باید در موقعیت رقص خود منجمد شوند. به بچه ها بگویید برای دیدن ژست های بامزه ای که همکلاسی هایشان را گیر، به اطراف نگاه کنند

 

 

سیب زمینی داغ موزیکال

این یک بازی موسیقی سرگرم کننده برای کلاس است که به عنوان یک یخ شکن عالی برای کودکانی که ممکن است شناخت خاصی از یکدیگر نداشته باشند عمل می کند. این فعالیت سرگرم کننده نیاز به تخته سفید دارد. با نوشتن 5 سوال روی تخته سفید شروع کنید. آنها باید سوالاتی باشند که به کودکان کمک می کند تا بیشتر درباره یکدیگر یاد بگیرند مانند "آهنگ مورد علاقه شما چیست؟" یا "آیا شما ساز می نوازی؟" یا "غذای مورد علاقه شما چیست؟".

 

بعد ، از کودکان بخواهید در یک دایره بنشینند. سپس هنگام پخش موسیقی ، یک توپ را در جهت عقربه های ساعت رد می کنند. هنگامی که موسیقی را متوقف می کنید ، کودکی که توپ را در دست دارد باید به یکی از سوالات پاسخ دهد.

 

رقص حیوانات

این بازی کلاسیک نیاز به خلاقیت در کودکان دارد و به آنها کمک می کند تا با همکلاسی های خود به روشی سرگرم کننده ارتباط برقرار کنند.

 

چگونه بازی رقص حیوانات را انجام دهیم

موسیقی را برای کودکان پخش کنید به محض اینکه موسیقی متوقف شد، نام یک حیوان را فریاد بزنید یا عکس یک حیوان را نشان دهید. در این مرحله ، کودکان باید مانند آن حیوان شروع به حرکت کنند. آنها همچنین می توانند صداهایی که حیوان ممکن است در طبیعت ایجاد کند را ایجاد کنند.

 

لباس موزیکال

این بازی  بسیار سرگرم کننده است

آنچه شما نیاز دارید

کیسه ای از لباس ها و لوازم غیرمعمول (کلاه های لکه دار ، بینی پلاستیکی ، کلاه گیس)

صندلی ها

دستگاهی برای پخش موسیقی

نحوه بازی لباس موسیقی

با چیدمان صندلی ها به صورت دایره ای شروع کنید. موسیقی را روشن کنید و از کودکان بخواهید کیسه وسایل را در جهت عقربه های ساعت به یکدیگر تحویل دهند. هنگامی که مکث را فشار می دهید ، کودکی که کیسه را در دست دارد باید یک مورد را از کیسه گرفته و آن را بپوشد. کودکی که بامزه ترین لباس ها را در آخر پوشیده باشد برنده است.


امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.