هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

ضرورت بازی برای کودکان

بازی برای پیشرفت ضروری است زیرا به بهبود شناختی ، جسمی ، اجتماعی و عاطفی کودک کمک می کند." بازی برای کمک به کودکان در توسعه مهارت های اجتماعی ضروری است ، زیرا آنها یاد می گیرند که با دیگران همراه شوند ، نوبت خود را بگیرند و موارد دیگر. بازی به کودکان کمک می کند تا رشد عاطفی سالم را بدست آورند ، زیرا به آنها امکان می دهد تجربیات آگاهانه و ناخودآگاه خود را در مورد احساسات خود در مورد زندگی خود و چیزهایی که در اطرافشان می گذرد ، بیان کنند.



بازی برای رشد عصبی کودک مهم است. با بازی ، کودکان در حال رشد سالم مغز هستند زیرا آنها بسیاری از اتصالات عصبی را تقویت می کنند که در صورت عدم استفاده در غیر این صورت از بین می روند یا تضعیف می شوند

 

کودکان یاد می گیرند که چگونه به اشتراک بگذارند ، درگیری را برطرف کنند ، تصمیم گیری کنند ، قاطع باشند و از طریق بازی بدون ساختار به صورت گروهی کار کنند. اگرچه برخی از کودکان نسبت به سایر افراد از این مهارت ها مستعد هستند ، اما اکثر کودکان از طریق بازی با فرزندان دیگر قادر به رشد این مهارت های عالی اجتماعی هستند. حتی بازی کردن به تنهایی می تواند به کودک کمک کند تا اعتماد به نفس ، اطمینان خاطر ، مهارت تصمیم گیری و موارد دیگر را کسب کند.

بازی به کودکان اجازه می دهد تا احساسات خود را شناسایی کنند ، بیان کنند و یاد بگیرند. کودکان غالباً از بازیهای مقدماتی برای انجام کارهایی که در زندگی خود مشاهده می کنند ، استفاده می کنند ، مانند آنچه مادر و پدرشان هستند ، تجربیاتی که در مدرسه اتفاق می افتد ، یا چه دوستی هایی هستند. در میان این تجربیات زندگی روزمره ، کودکان البته نسبت به وقایع احساساتی دارند. کودکان از احساسات خود و دیگران و نحوه مدیریت احساسات با بیان آنها و کار کردن از طریق احساسات در بازی آگاه تر می شوند

 

والدین می توانند با یادگیری نحوه بازی با آنها به روشی خاص با استفاده از اسباب بازی های منتخب ، روابط خود را با فرزندانشان به طور قابل توجهی بهبود بخشند. هنگامی که والدین به سادگی با فرزند خود هستند و واقعاً روی فرزند خود تمرکز می کنند (بدون عجله یا تلاش برای مدیریت بیش از حد نمایشنامه) ، رابطه آنها با فرزندشان می تواند تا حد زیادی بهبود یابد. زمان بازی لازم نیست ساعت ها در روز اتفاق بیفتد. این می تواند به اندازه چند دقیقه در اینجا و آنجا باشد اما انجام این نوع بازی به صورت روزانه یا حداقل تقریباً روزانه برای روابط والدین و کودک بسیار مفید است.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.