هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

آموزش رنگ به کودکان


چرا آموزش رنگ به کودکان نوپا پیچیده به نظر می رسد؟

توانایی کودک شما در تشخیص رنگ های مختلف از حدود 18 ماهگی شروع می شود. در همان زمان ، بچه ها شروع به مشاهده تفاوت در شکل ، بافت و اندازه می کنند و شباهت ها راتشخیص می دهند. دانستن رنگ های اصلی بیشتر طول می کشد و بیشتر کودکان در سن 36 ماهگی می توانند حداقل یکی را نام ببرند.


چگونه با فعالیت های روزمره رنگ ها را آموزش دهیم

آموزش رنگها در طول فعالیتهای روزمره بهترین راه برای تقویت این مفهوم است. کودکان میل طبیعی نسبت به اشیا با رنگ روشن دارند. از این رو بیشتر اسباب بازی های آنها کاملاً رنگارنگ هستند. وقتی به آنها توپی را نشان می دهید ، بگویید یک توپ ، استفاده از کلمه "رنگ" به همراه نام شی روش خوبی برای شروع است. به جای گفتن "این قرمز است" ، روش بهتر این است که بگوییم "این یک توپ است و رنگ آن قرمز است". همین کار را می توان با توپ های رنگی مختلف انجام داد. اختصاص زمان به هر رنگ به طور جداگانه روش خوبی برای آموزش مفهوم است. داشتن "هفته سبز" یا "هفته زرد" در درک رنگها در طول زمان بسیار خوب عمل می کند. می توانید هر هفته لباس های یکسان رنگی بپوشید یا همه چیز را به همان رنگ نقاشی کنید یا از اسباب بازی هایی با رنگ خاص استفاده کنید. کودکان یادگیرنده های تجربی هستند. بنابراین اگر به آنها آموزش داده شود که رنگها را از طریق تمام حواس خود مانند بینایی ، بویایی ، صدا ، چشایی و لمس کشف کنند ، بهتر یاد می گیرند.


بازی های تطبیق رنگ

بازی های تطبیق رنگ روش خوبی برای آموزش رنگ های اصلی به کودکان پیش دبستانی است. می توانید از هر مقوایی کارت های رنگی درست کنید و آنها را روی زمین یا میز قرار دهید. بازی این است که رنگ های متناسب را انتخاب کنید. همین کار را می توان با بلوک های رنگی یا توپ هایی انجام داد که هر روز به یک رنگ متفاوت اختصاص یافته است


نقاشی با انگشت

نقاشی با انگشت یک فعالیت فوق العاده سرگرم کننده و عالی برای آموزش رنگ به کودکان 3 ساله است. کودکان در آن سن به اندازه کافی بزرگ هستند که می توانند با رنگ نقاشی کنند و شما می توانید هر روز با یک رنگ شروع کنید. فعالیت این است که به آنها اجازه دهید رنگ آمیزی سرگرم کننده ای داشته باشند در حالی که به شما می گویند چه رنگی است.

 

بازی جاسوسی

بازی "من جاسوسی می کنم" را در اطراف خانه انجام دهید و به بچه ها اجازه دهید اشیایی با رنگ های مختلف پیدا کنند.

شکار گنج

چند شی با رنگ متفاوت را در سطل بازی پنهان کنید و اجازه دهید بچه ها بلوک های همان رنگ را بیرون بیاورند. روش دیگر ، شما می توانید از سطلی پر از شن و ماسه استفاده کنید تا بلوک های رنگی کوچکتر را پنهان کنید

بازی ماهیگیری رنگی

ورق های مقوایی را با رنگ های مختلف بردارید و اشکال ماهی را برش دهید. یک نوار مغناطیسی به پشت آنها بچسبانید و از یک چوب با یک رشته و یک آهنربا در انتها استفاده کنید که بچه ها می توانند از آن به عنوان میله ماهیگیری استفاده کنند. بازی برای گرفتن ماهی از همان رنگ است

 

کتابهای رنگ آمیزی

رنگ آمیزی در کتاب ها ساده ترین راه برای فراگیری رنگ ها در کتاب است. از آنها بپرسید که برای هر صفحه از مداد رنگی چه رنگی استفاده می کنند؟

 

روزهای رنگ

در روزهای مختلف هفته پیراهن های یک رنگ بپوشید. دوشنبه می تواند زرد ، سه شنبه قرمز ، چهارشنبه سبز و غیره باشد. در آن روزها با اسباب بازی هایی به رنگ روز بازی کنید.


امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.