هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

کاردستی های پاییزی



پاییز فصل برگ های رنگارنگه قدم زدن روی این برگ ها حس خیلی خوبه داره ساعت هایی با کودکتان به طبیعت بروید و برگ های رنگی زیبا را جمع کنید این دست از فعالیت های مشترک به استحکام روابط کودک با والدین و همچنین احساس شادی در کودک بسیار تاثیر گذار است و همچنین می توانید با این برگ ها کاردستی ها ی خلاقانه و جالب درست کنید.


برگ ها به دلیل نقش و طرحی که بر روی سطح خود دارند چاپ آن ها روی کاغذ می تواند نقاشی های بسیار زیبایی ایجاد کند کودکان از تکرار نقوش و چاپ آن ها بسیار لذت میبرند. به چند ابزارساده احتیاج است برگ،گواش،قلمو و کاغذ.فقظ کافیست سطح برگ را با کمک قلمو رنگ کنیم و آن را روی کاغذ بگذاریم تا اثر آن روی کاغذ ایجاد شود

 

 

نقاشی های خلاقانه با استفاده از برگ ها یکی دیگر از راه های به چالش کشیدن خلاقیت کودکان است فقط کافیست برگ ها را به شکل های مختلف روی کاغذ بچسبانید و از کودکان بخواهید تا با آن ها نقاشی کنند می توانند از برگ ها به عنوان جزیی از نقاشی استفاده کنند.


در یک روز آفتابی به فضای باز بروید و برگ ها را طوری قرار دهید تا سایه آن ها روی کاغذ یا روی زمین بیفتد سسپس از کودکان بخواهید تا سایه را نقاشی کنند می توانید این کار را در خانه با چراغ قوه نیز انجام دهید با این فعالیت می توانید مفهوم سایه و حرکت نور در ساعت های مختلف روز را به کودکتان آموزش دهید.

 

با برگ ها پازل اعداد درست کنید برگ ها را از وسط نصف کنید روی یک قسمت با استفاده از ماژیک عدد را بنویسید روی یک قسمت دیگر با استفاده از پانچ یا یک جسم تیز به تعداد عدد نوشته شده سوراخ ایجاد کنید حالا از کودک خود بخواهید تا برگ های نصف شده با عدد مورد نظر را پیدا کنند.

 

با کنارهم گذاشتن تعدادی برگ و یا فرم دادن به آن ها حیوانات یا شخصیت های بامزه بسازید کودکان می توانند با آن ها بازی کنند یا نمایش اجرا کنند و ساعت ها سرگرم شوند و لذت ببرند.



امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد

زهرا بذرافشان