هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

خیال پردازی در کودکان

 همه کودکان در سنین مختلف خیال پردازی می کنند.برخی والدین در برخورد با خیال پردازی های کودک خود نگران می شوند در حالی که این اتفاق در روند رشد کودک کاملا طبیعی و حتی لازم است .رویاپردازی می تواند به کودکان در ایجاد ، تمرین و پردازش دیالوگ هایی که ممکن است با دیگران داشته باشند کمک کند. رویاپردازی این فایده را برای کودک فراهم میکند که بتواند خلاقیت خود را با توجه به ماهیت خود بهبود بخشد ، این امر به شما امکان می دهد تا ذهن آزاد شود، به این معنی که ذهن آزادانه از یک فکر به فکر دیگر منتقل می شود که می تواند منجر به ایده های خلاقانه تری شود.تحقیقات نشان داده است که خواب شبانه به افراد کمک می کند تا اطلاعاتی را که در طول روز آموخته اند و همچنین تجربیاتی که داشته اند پردازش کنند. این ممکن است در مورد رویاپردازی نیز صادق باشد.


رویاپردازی مطمئناً همیشه بد  نیست. بزرگسالان نباید تلاش کنند کودکان را از آن کاملاً متوقف کنند. از"مزایایرویاپردازی" ، حواس پرتی است که قطعاً می تواند یک مهارت مفید در اوقات شلوغ و آشوب آور باشد.

وقتی رویاپردازی آنقدر زیاد اتفاق می افتد که کودک شما یا کودکی که با او کار می کنید نتایج منفی را به طور مکرر درهر زمینه ای از زندگی تجربه می کند ، ارزش دارد که به علت و راه حل های ممکن برای پرداختن به رویاپردازی نگاهی جدی بیندازید. 


اگر رویاپردازی برای کودکی که می شناسید مشکلی ایجاد کرده ، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • به کودک بیاموزید که بر رفتار خود نظارت کند. یکی از راه های انجام این کار ، این است که به کودک وسیله ای ارائه دهیم که هر چند ثانیه یا چند دقیقه صدا بدهد وقتی دستگاه صدا می کند ، کودک باید روی یک کاغذ علامت گذاری کند که آیا در آن لحظه توجه به وظیفه ای که دارد مثلا تکالیف اوست یا گوش دادن به معلم است دارد؟ والدین می توانند به کودک کمک کنند


  • باکودک تنفس را تمرین کنید."تنفس آگاهانه" انجام دهید تا به حداقل رساندن رویاپردازی کمک کنید. پیشنهاد می شود که روزی هشت دقیقه روی تنفس خود تمرکز کنید. 
  • محیط کودک و راهکارهای آموزش خود را در نظر بگیرید. آیا مواردی وجود دارد که می تواند در محیط کودک تغییر کند تا در این زمینه به کودک کمک کند به عنوان مثال ، اگر شما یک معلم یا یک آموزگار هستید   می توانید برنامه درسی را به شیوه ای جذاب تر ارائه کنید؟ 

 


  • تغذیه را بهبود بخشید. خوردن غذاهای مغذی مطمئناً به کودک کمک می کند تا بتواند کنترل بهتری به توجه خود داشته باشد و همچنین در طول روز تمرکز بیشتری به وظیفه مورد نظر داشته باشد.
  • استراحت کافی داشته باشید. محرومیت از خواب نیز می تواند به رویاپردازی بیشتر منجر شود. 

و در آخر تخیلات کودک خود را جدی بگیرید و به آن توجه داشته باشید زیرا تخیلات لازمه رشد کودک و پرورش خلاقیت در او است.



امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.