هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

بازی در فضای باز (با گچ های رنگی)

با توجه به اینکه کودکان این روزها وقت بیشتری را در خانه می گذرانند این بازی ها ابزار فوق العاده ای برای پرورش ، شروع تخیلات و کمک به بچه ها هستند.


کشیدن سایه و ردیابی سایهدر قسمتی از خانه که آفتاب گیر است دراز بکشید و سایه های یکدیگر را ردیابی کنید ،مثلا میتوانید دور تا دور سایه همدیگر را بااسباب بازی ها نشانه گذاری کنید یا در فضای باز با گچ ها این کار را انجام دهید. سپس بعداً برگردید و ببینید سایه ها چقدر حرکت کرده اند.


مبادله هنرمند:مستطیل ها یا مربع های بزرگ را روی زمین بکشید ، یکی برای هر بازیکن. یک تایمر تنظیم کنید و از هر بازیکن بخواهید حدود 5 دقیقه در مربع خود نقاشی بکشد. هنگامی که تایمر خاموش می شود ، هر هنرمند به سمت "نقاشی" بعدی می چرخد ​​و نقاشی را در جایی که هنرمند اصلی متوقف شده است ادامه می دهد.


تصویر سازی:گچ های رنگی را در یک کاغذ یا روی زمین قرار دهید. با آب روی گچ هااسپری کنید تا یک تصویر جدید ایجاد کنید.

چرخان: دایره هایی را در چهار رنگ مختلف بکشید و کارت درست کنید یا کودک یا والد دست راست / چپ، یا،پای راست / چپ و یک رنگ را صدا می کند. بازیکن ها روی حلقه ها باید دست ها و پاهای صحیح خود را روی رنگی بگذارند که نامیده می شود. ببینید آیا آنها می توانند این کار را بدون مشکل انجام دهند.

پیست بازی: برای اتومبیل های اسباب بازی یک پیست اتومبیلرانی یا جاده ای بکشید و سپس در پیست خود مسابقه دهید یا رانندگی کنید. 


سنگ زدن:سه یا چند دایره در یک ستون یا ردیف بکشید و به نوبت سعی کنید یک سنگ یا جسم دیگر را به مرکز هر یک بریزید. یک سیستم نقطه ای ایجاد کنید و امتیازات بندی کنید.

نمایش :بچه ها عاشق بازی نقش ها، با بچه های دیگر ، یا با عروسک و اسباب بازی ها هستند.در محیط داخل یا خارج از منزل ، فقط با چند وسیله می توانید فروشگاه رستوران،آشپزخانه،کلاس،یا مطب پزشک یا دامپزشک ایجاد کنید. دمنوش یا معجون دیگری درست کنید تا در آشپزخانه خود بخورید یا در فروشگاه خود بفروشید.

بازی های خیلی زیادی می توان با گچ ها انجام داد مثل بازی همیشه محبوب لی لی و ...

امیدوارم از انجام این بازی ها لذت ببرید.