هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان
هنر کودکان

هنر کودکان

سایت جامع هنر کودکان

فعالیت های جالبی که می توانید در خانه با کودکان انجام دهید

گاهی اوقات بیرون رفتن و لذت بردن از هوای تازه و خسته کردن کودکان بسیار پرانرژی ممکن نیست.همچنین وقتی کودک کوچکتان حال خوبی ندارد ،توضیح اینکه چرا باید در داخل خانه بمانند و استراحت کند بسیار سخت می شود. مدت زمان توجه آنها برای خواندن یک داستان به مدت کافی ادامه نخواهد یافت - آنها احتمالاً به فعالیتی نیاز دارند که بتواند آنها را برای مدت طولانی تری مشغول کند، آرامش بخش  و در عین حال سرگرم کننده است و همچنین  بسته به سن و سطح انرژی آنها ، می توانید به راحتی فعالیت ها را متناسب با نیازهای کودک تنظیم کنید.

 

ساخت خانه یا غار

احتمالاً حتی یک کودک بین 1 تا 10 سال وجود ندارد که دوست ندارد خانه یا غار بسازد و بازی کند. آنها می توانند آزادانه مواد ساخت را  خودشان جمع کنند.برای بازی در داخل آن ، هر مرحله یک لذت کامل است به سادگی می توانند تغییر صحنه بدهند، لذت ببرند و با اسباب بازی ها  در غار پنهان  خود بازی کنند.

 

 

یک مهمانی تولد برای اسباب بازی مورد علاقه کودک خود داشته باشید

 این ایده واقعا دوست داشتنی است این قطعاً در گروه کارهایی است که باید در خانه با کودک انجام دهید و به چیزهایی غیر از وسایلی که در خانه دارید نیاز ندارید. بستگی به تخیل شما دارد  که می خواهید این جشن چقدر بزرگ باشد؟

این می تواند از یک مهمانی چای  تا یک مهمانی بزرگ با موسیقی ، بادکنک ، خوراکی باشد حتی می توانید به فکر دعوت برخی از دوستان فرزند خود برای پیوستن به این سرگرمی باشید. و بادکنک های مهمانی حتی وقتی که مهمانی تمام شود هنوز هم سرگرم کننده ای بی پایان برای بچه ها هستند

 

یک نکته از طرف ما: با یک مهمانی کمی کوچکتر شروع کنید زیرا ممکن است که مهمانی های بیشتری مانند این را بخواهند.

 

بازی برنج

یک سینی بزرگ یا یک کاسه بردارید. آن را با هر نوع برنج نپخته پر کنید و چندین چیز را برای کمک به بازی  بچه های قرار دهید مثل قاشق ، کاسه ، فنجان ، توپ ، اسباب بازی - هر چیزی که واقعاً فکرش را بکنید. بچه ها آن را دوست دارند.

   

 

 

یک برنامه شکار در خانه

نقشه ای از خانه خود ایجاد کنید و وسایل کوچک را در اطراف آن مخفی کنید. هر قطعه گنج پنهان را روی نقشه علامت گذاری کنید. نقشه را برای کودک خود توضیح دهید و در صورت نیاز به کمک، او را یاری کنید

 

اگر بچه های شما بزرگتر هستند می توانید از کارت هایی استفاده کنید که مکان مخفی کردن را توصیف می کنند. به عنوان مثال: "من سرد هستم و در صورت باز ماندن صدای" bing bing "را ایجاد می کنم". پاسخ البته یخچال است. بچه ها عاشق این ترکیب مسابقه و شکار هستند.

 

نقاشی هایی اندازه زندگی

کاغذهای A4 را به هم بچسبانید یا اگر رول کاغذ بزرگتر دارید هم بهتر و آن را روی زمین قرار دهید. بچه ها را تشویق کنید که روی آن دراز بکشند و دور بدن آن ها را با مداد مشخص کنید. از این لحظه به بعد هیچ راهی برای جلوگیری از خلاقیت بچه ها وجود ندارد: رنگ آمیزی ، افزودن لوازم جانبی به شکل های مختلف مانند برچسب ها یا تمبرها ، طراحی لباس با خلال های قدیمی یا چیزهای دیگری که ممکن است پیدا کنید. بچه ها با نسخه های واقعی اندازه خود بسیار لذت خواهند برد و بعد از آن ممکن است چیز خاصی برای تزئین دیوار اتاق خواب آنها داشته باشید.

 

ساخت مانع

 

در اتاق نشیمن یا اتاق خود ، با استفاده از وسایل خانه یک مسیر مانع ایجاد کنید. فعالیت های ساده ای مانند خزیدن روی صندلی ها و زیر صندلی ها ، عبور از تونل های جعبه مقوایی ، پرتاب حیوانات در یک سبد و ... در مسیر طراحی کنید.


امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.